Thursday, 30 May 2013

Menggunakan Ctrl C dan Ctrl F

Assalamu'alaikum Wr. Wb.




Kegunaan Ctrl+C adalah untuk meng-copy sesuatu. Bisa itu teks/tulisan, gambar, link, dll. Jika kalian mengunjungi suatu situs, mungkin kamu tidak bisa menekan right click (klik kanan), karena fitur klik kanan sudah dinonaktifkan oleh pemilik situs tersebut. Jadi, kalau kamu mau meng-copy, kamu bisa menggunakan Ctrl+C.


Sedangkan Ctrl+F berfungsi untuk mencari suatu teks dengan lebih mudah. Atau kamu juga bisa menggunakan tombol F3 yang memiliki fungsi sama dengan tombol Ctrl+F. Jika kamu menekan tombol Ctrl+F / F3 nanti akan keluar kotak. Nah, isilah kotak itu dengan teks yang hendak kalian cari. Gampang bukan? Kalau belum paham, tanya ya! 

Thank's for reading and, bye for now! :D
Wassalamu'alaikum Wr. Wb

Thursday, 16 May 2013

Benarkah Titanic Akan Berlayar Lagi?

Assalamu'alaikum Wr. Wb.

Heh, ciyus ? Kapal Titanic akan berlayar kembali? Bukankah bangkai kapal Titanic sudah seratus tahun terkubur di dasar samudera Atlantik
Yap, Titanic memang akan segera berlayar. Tetapiii… eit, bukan dengan cara mengangkat bangkai kapal dari dasar laut, lo! 
Titanic yang akan berlayar lagi adalah Titanic II. Kapal ini sedang dalam proses pembuatan dan rencananya akan berlayar pada tahun 2016. 
titanic 1Ide keren ini diwujudkan oleh seorang pengusaha kaya asal Australia. Namanya, Pak Clive Palmer. Pada bulan April 2012, beliau mengumumkan akan membangun kapal yang mirip dengan kapal Titanic. Sedangkan, perusahaan perkapalan yang dipercaya untuk membuat kapal ini adalah CSC Jinling dari China.
Rencananya, kapal Titanic II ini akan dibuat semewah Titanic yang asli. Ruang dalam dan fasilitasnya akan dibuat semirip mungkin dengan Titanic terdahulu. Namun, tentu saja kemewahannya juga disesuaikan dengan standar modern. Misalnya, akan ada AC, bioskop, jaringan internet, dan lain sebagainya. 
Selain itu, kapal ini akan dilengkapi dengan teknologi abad 21 yang canggih. Kapal ini memiliki sistem navigasi serta sistem keamanan dan keselamatan terbaru.
Jadi, para penumpang tak perlu khawatir kapal ini akan tenggelam seperti Titanic terdahulu. Bahkan, kabarnya, kapal ini akan dilengkapi dengan sekoci yang mampu memuat 2000 penumpang dan 900 awak kapal, lo! 
Titanic 2Oh ya, istimewanya, kapal Titanic baru ini akan melayari rute yang sama dengan Titanic terdahulu. Yaitu, dari Southampton, Inggris, menuju New York, Amerika Serikat. Wuaah… penumpang kapal jadi bisa sekalian bernostalgia, deh!
Nah, yang lebih unik lagi, penumpang juga akan berlayar dengan mengenakan kostum yang sesuai dengan kostum tahun 1912. Pada tahun itulah, kapal Titanic pertama kali berlayar dan tenggelam.   
Ssst, kabarnyaaa… sudah ada 40 ribu orang yang mendaftar untuk membeli tiket berlayar dengan Titanic II itu, lo! Ck, ck, ck… kau juga mau ikut berlayar dengan Titanic baru ini?
Thank's for reading and, bye for now! :D
Wassalamu'alaikum Wr. Wb
source : kidnesia.com

Thursday, 9 May 2013

GIVEWAY ERR ! NO COMMENT OLEH MISS IKA

Assalamu'alaikum Wr. Wb.

dengar kau couple dengan bangla depan rumah kau . betul ke ? jawapan : err ! no comment ! 9 . copy code dibawah ini di entry awak .
tepat pukul 12.50tengah hari pada hari 5 May 2013 iaitu pada hari mengundi yang akan berakhir pada
 pukul 5 petang ini , berdiri tegaknya saya disini dibawah kipas bervolume 2 sahaja disebabkan mahu 
jimat elektrik  and sejuk kerana hujan disini, saya sarankan awak mengundi ............ 
ok ! stop ! 
membebel pula !

alhamdulilah , akhirnya tertunai juga niat ika nak buat ga pertama yang bertitle
"GIVEWAY ERR!NO COMMENT OLEH MISS IKA"
http://3.bp.blogspot.com/-_sUWqb8snmg/UYUcHMJ39gI/AAAAAAAAAt0/18aHcmhHz74/s1600/ga+1.gif

SYARAT-SYARAT YANG PERLU AWAK PATUHI :

1.tempek banner yang not double cute tu dalam entry awak and backlin banner itu .

2. buat title entry yang bertajuk "GIVEWAY ERR ! NO COMMENT OLEH MISS IKA"

3.follow blog syaika and sponsor :
 syaika | adik mojat | cik teha | ezzatie | izwani | azney | nichi | norasshida sahat | cik amabee | kisahsya | azmirullah |

4. like fanpage syaika and sponsor :




5.klik iklan dibawah : *wajib sampai habis loading
a | b | c | d | e | f 

6.follow twitter :


7.share gambar :
share !



8. anda perlu membuat soalan yang jawabannya akan berakhir dengan "err ! no comment !"

contoh :
soalan : apakah kau couple yang selalu stalker saya di twitter . betul kah ?
jawaban : err ! no comment !


10.copy link awak and paste di dalam ruang comment saya , dalam entry ini sahaja ! tempat lain tidak dilayan apalagi menyentuhnya .

ok , dah siap buat semua tu ? pastikan awak jujur ya . pastikan awak follow blog and twitter , like fanpage , and share gambar . wajib k . kalau dah buat semua tu , jom terjah hadiah dia pula .

hadiah-hadiahnya ialah :
  • review blog x5
  • bloglist selama 2bulan x5
  • header x7
  • banner blog x4
  • topup rm5x4
  • bracelet x1
  • shawl tribal x2
  • doodle x3
  • potret kecil beserta autograf x2
  • footer x2

jadi , 35 orang pemenang sedang dicari . cepat-cepat rebut peluang ini !!

tarikh mula : 5MAY2013

tarikh tutup : 15MAY2013
 PERLU TERJAH ! *tak wajib pun , cuma sunat je

  • kriteria pemenang yang dicari
  • senarai bakal pemenang *akan diupdate setiap 10 peserta



untuk ga ini , tiada top referral kerana tak adil untuk blogger yang hanya sikit sahaja followernya . and ika akan tengok berdasarkan soalan and entry awak , and kalau terlalu banyak sangat ikut , ika akan gunakan rondom.org .

berita baik untuk sponsor :
sponsor juga boleh ikut join ! 


pesanan untuk awak-awak :
maaf ya kalau banyak sangat yang perlu awak buat . hope ga ini dapat sambutan ramai .



  • untuk peserta yang jujur *harus tengok

  • Thank's for reading and, bye for now! :D
    Wassalamu'alaikum Wr. Wb